wandelforum, wandelfoto's, wandeltochten
27 januari 2012 De dag dat m’n wereldje op z’n grondvesten stond te schudden
Zegt ie doodleuk ’t is kanker, daar hoef ik de verdere test resultaten niet voor af te wachten…… O, nou ja ’t zal wel…. Lag nog na te suffen van een Sigmoïdoscopie (3x woordwaarde ;-), later bleek dat ie zich ook had voorgesteld, dokter zo&zo, heb ik niks van mee gekregen. Wat moet je verder met die informatie hè? Daar sta je na een tijdje dan weer buiten…. ’t Zonnetje schijnt, maar niet van binnen…..
Ik wist ’t al, ‘k weet niet waarom of hoezo, voel me prima, ben niet ziek, fysiek in goede conditie enfin noem maar op ‘t ging prima…. maar ik wist dat ’t niet goed zat, dus was ’t voor mij geen heel erg grote verrassing meer, neemt niet weg dat ’t hard aan komt….
Hoe ’t nu verder gaat 2 februari een CT-Scan en 9 februari gesprek met dokter zo&zo over de te volgen strategie en het te bewandelen pad, ‘k denk, dat als ik de keuze had ik niet dit pad zou kiezen, ook omdat ik een “kaart” mens ben en van dit pad geen kaart is die daadwerkelijk klopt, en ben ik normaal niet echt huiverig om een beetje te dwalen, dit ziet er toch erg donker uit en wanneer ik op ’t eind ben is niet in te schatten…. Best eng, eigenlijk, als ik er over nadenk…
Maar ik ga er alles aan doen dat dit niet ’t laatste pad is dat ik bewandel, dus we zien/ horen elkaar nog wel eens “onderweg” …. “als God ’t beliefd” Of 11 & 12 februari op de Wandel & Fiets beurs op de stand van de Sultans Trail, Deo Volente
Tags:
Permalink Antwoord van Wessel Zweers op 10 februari 2012 op 9.25 Dat is heel heftig nieuws, Willem. Zaterdag kom ik ook even naar de beurs, wellicht zien we elkaar bij de stand van Sultans Trail. Hoe dan ook, je bent een gewaardeerd lid van dit forum.
Groet!
Wessel
Permalink Antwoord van Willem van Ameijde op 2 maart 2012 op 10.46 Hallo allemaal ik wil even laten weten dat de operatie goed is verlopen, al heeft het allemaal wel langer geduurd dan we eerst dachten.
Dus nu kan hij aan zijn herstel gaan beginnen. Hij ligt in het Orbis Medisch Centrum Meldpunt Oost 53
Kamer 8 Postbus 5500 6130 MB Sittard
Ik wil even iedereen bedanken voor alle lieve reactie's. Dat heeft Willem en mij zo goed gedaan. geweldig.
Groet Catharina.
Beste Willem, van harte beterschap, denk aan alle paden die je al hebt gelopen, je hebt ze allemaal volbracht dus deze niet geplande route loop je ook goed uit. Blijf positief. Sterkte ook voor je vrouw!
Hartelijke groet!
Permalink Antwoord van Willem van Ameijde op 9 maart 2012 op 13.34 En daar is ie dan al weer, sinds gisteren thuis en vanmiddag even mee geweest Wammes uitlaten, 't gaat super bedankt voor al de bemoedigende en lieve reacties e-m@ils e-cards en de rest.
groetjes Willem & Catharina
Permalink Antwoord van Willem van Ameijde op 17 maart 2012 op 8.16
Permalink Antwoord van Willem van Ameijde op 20 mei 2012 op 4.20 16 mei.: Fictie of Werkelijkheid, terwijl de nachtzuster de kamer uitloopt nadat ze me een morfine shot heeft gegeven, wordt m'n blik naar de wandklok getrokken die voor zijn eige begonnen iiis, hij loopt in 5 minuten van 03:20 naar middernacht waar die blijft staan.... ik doe mijn ogen dicht, kijk opnieuw het is nog steeds middernacht.... Een tijdje later wordt ik wakker, ik heb pijn kijk op de klok, 't is 03:30.... 'k bel de nachtzuster voor een morfine shot, on the road again......
19 mei.: Gisteren ochtend kwam de dokter langs onderzocht de wond en zegt “prima” ziet er goed uit, de rest moet u zelf doen, wij kunnen niets meer aan u herstel bijdragen, u mag naar huis als u zich daartoe in staat voelt…. ‘k moet eerlijk bekennen dat ie me hiermee een beetje overviel dus ik zei dat ik dat een beetje TE optimistisch vond en dat ik het op zaterdag houd zonder tegen bericht….
Gaandeweg de dag wen je dan aan het idee en kan de tijd niet snel genoeg gaan, de verpleegster was het wel met mij eens, maar kan niet tegen de dokter in gaan hé…. 4 dagen na een loei zware operatie “U mag naar huis, als u zich daartoe instaat acht”…. Niet te geloven hé?
Het is uiteindelijk een nierbesparende operatie geworden, ben met 22 nietjes wakker geworden, dus de aandelen Gamma zijn weer gestegen, de 25ste mogen ze er uit, heb nog wel veel pijn maar ja wat wil je ’t is nog geen week geleden….
Had ook weer een flaschbak…. (kwam door de kussens) die voelen aan of er een camouflagenet ingefrut is, ik zag m’n eige weer in het najaar 1971 weer de 3 tonner inrichten voor de rit naar de Lunenburgerheide, camouflagenetten in de laadbak slaapzakken erop, voorin de plunjebalen en munitiekisten met mondvoorraad en een gasstel (zijgerookt spek, platen eieren, koffie, thee, brood, kaas enz) voor als we de vreetschuur miste…. Zag het zo weer voor me, net als in de film….. De kussens in het ziekenhuis voelden net zo aan daar zit geen dons of zo in maar touw met om de 5, 6 centimeter een knoop en stroken jutte erdoorheen gevlochten en geknoopt….
Maaaar ‘k ben weer thuis en begin aan het herstel traject, als de uitslagen van het lab nu ook nog negatief zouden kunnen zijn, zou dat wel erg fijn zijn, want op een nabehandeling met ghemo zit ik eigenlijk niet echt te wachten, maar zoals eerder gezegd, we zijn “On The Road Again”......
De “Summit” vlag hebben we maar aan de infuuskapstok gehangen, want een hogere top als 5 hoog in het Orbis Sittard zal het dit jaar wel niet worden, anderzijds een hogere “Summit” dan 2x kanker overwinnen in 5½ maand kan eigenlijk niet hé!
Carpe Diem, Carpe Noctem als je wilt ;-)
Welkom bij
Tweevoeter.net
© 2012 Gemaakt door Wessel Zweers.