Tweevoeter.net

wandelforum, wandelfoto's, wandeltochten

Hoi allemaal,

Ik wil graag samen met mijn vrouw en hond naar het Groene Spanje toe. Dit is de regio in het Noordwesten gelegen. Nu ben ik zelf vrij onbekend met deze regio, maar heb van collega's gehoord dat het een schitterende regio's is en ideaal voor stevige wandelingen.

Heeft iemand misschien ervaring met het Groene Spanje, qua wandeltochten, honden en misschien tips voor accommodaties?

gr, Fred

Weergaven: 108

Hierop reageren

Reacties op dit forumbericht

Het noordwesten is het gebied waar ook de pelgrimstocht naar Santiago doorheen loopt, dus daar zou je eens naar kunnen kijken.

Verder heb ik gewandeld in het Kantabrisch gebergte ten noorden van Oviedo, tegen de kust aan. Dat is al lang geleden, een wandelinfrastructuur was er toen niet. Het was heel avontuurlijk om met kaarten van twintig jaar oud van Pied a Terre uit Amsterdam daar te trekken met rugzak en tent. 

Waar wel kaarten van zijn en ook gemarkeerde routes lopen: de Picos de Europa. Dit is een steil kalkgebied, wat heel erg de moeite waard schijnt te zijn. (Ik ben er niet geweest.)

Misschien moet je je vraag ook aan Jon Sanz stellen, hij is een Spaanse berggids die Nederlands spreekt en lid is van dit forum.

Hallo Fred,

U vraag is te vaag...te breed. Spanje is echt een bergachtige land, en zo is ook het Noorden van Spanje, waar stevige wandelen in de bergen kunnen gedaan worden. Het is groen, nat, en mooi. Er zijn veel accomodaties overal (net zoals overal in Nederland, België, Duitsland, Engeland,...). In de accomodaties honden zijn niet altijd welkom. In Nationale Parken en Natuur Parken honden moeten aan de lijn.

Groeten!

RSS

© 2012   Gemaakt door Wessel Zweers.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden