wandelforum, wandelfoto's, wandeltochten
Hallo beste lezer,
Ik ga 5 juli naar de Hardangervidda, Noorwegen. Hiervoor reis ik per vliegtuig eerst naar vliegveld Gardemoen Oslo. Hier moet ik binnen 1,5 uur naar de trein richting Finse zien te komen. Goed te doen dacht ik zo.
Nou kwam ik erachter dat ik geen gastank mee mag nemen in het vliegtuig en ik dus deze tank bij aankomst op Oslo moet zien te halen. De stad Oslo ligt zo'n 50 km van de luchthaven.
Ik heb geen zekerheid of ik de gastank kan kopen in, of nabij, het vliegveld of in Finse.
Het gaat om een gastank van 'Campinggaz c206' of 'Coleman but/prop cartridge' of iets wat daar op lijkt, ik ken alleen deze merken/versies
Wie kan mij het verlossende antwoord geven svp? :D
Het zou mij heel erg helpen!
M.v.g.
Jesse Zijlstra
jessezijlstra@live.nl
Tags:
Permalink Antwoord van Boelo ten Have op 24 juni 2011 op 19.11 Deze vraag wordt vaak gesteld op hiking-site.nl en daar zijn ook antwoorden te vinden, evt. met de zoekfunctie.
Permalink Antwoord van Ellen op 25 juni 2011 op 13.16
Permalink Antwoord van Boelo ten Have op 25 juni 2011 op 16.04 Als ik het goed heb gaat het bij C206 om een prikblikje. Die vind je overal in Europa, ook van andere merken
Kijk hier eens:
http://www.finlandforum.nl/finlandforum/viewtopic.php?f=63&t=2689
Permalink Antwoord van Mike Schoenmaker op 3 juli 2011 op 9.51 Prikflesjes zijn overal eigenlijk wel te vinden in Noorwegen (die wel).
Met brandstof hadden wij vorig jaar meer problemen (benzine brander) om daar een kant en klare fles voor te vinden. Maar gelukkig hadden wij die op hardangervidda niet nodig (zonde van het gewicht). Je kan in iedere hut koken op gas. Ook als je op doorreis bent kan en mag je tegen een geringe vergoeding de keuken's op hardanger gebruiken. Tevens is daar ook genoeg eten (is niet goedkoop).
Wij zijn vorig jaar van Haukeliseter naar Kinsarvik gelopen (met 3 kinderen). O, en als je op Hardanger gaat lopen. zorg dat alles waterdicht is, wij hadden veel heel veel heel heel veel regen.
Welkom bij
Tweevoeter.net
© 2012 Gemaakt door Wessel Zweers.