Tweevoeter.net

wandelforum, wandelfoto's, wandeltochten

Hallo, ben dit jaar begonnen met wandelen. Ben nog volop conditie enzo aan het opbouwen. Met als doel om uiteindelijk de bergen in te gaan. Het liefst zou ik in het najaar al een korte tocht willen doen. Heeft iemand nog een mooie suggestie voor een mooie eerste tocht. Dus echt voor een beginner. Mij persoonlijke voorkeur gaat uit naar Noorwegen. Maar dit is geen must voor de eerste keer.

Alvast bedankt.

Weergaven: 191

Hierop reageren

Reacties op dit forumbericht

Noorwegen is zeker een mooi land!

Zoek je een georganiseerde wandeltocht met tig deelnemers, zeg maar een wandelmars? Of een wandelvakantie in een klein groepje met gids erbij? En om in te schatten wat je aan kunt: hoe gaat het nu met conditie opbouwen? Maak je regelmatig wandeltochten in Nederland ter voorbereiding?

Ben niet op zoek naar een grote groep. Dus een kleine groep.

Qua training ben ik tot nu toe 2 keer in de week in de duinen aan het wandelen, circa 30 km per week. Daar gaat nog een vorm van cardio bij komen. Uithoudingsvermogen is voor mij het belangrijkste om op te bouwen. Kracht is niet zo probleem gezien mijn aard van werk (lichamelijk).

Oh, maar dan kun je al heel wat aan. Zeker die cardio lijkt me een goede aanvulling, ik merk zelf dat ik daardoor in de bergen veel gemakkelijker hoogteverschillen kan overbruggen (ik heb een kantoorbaan).

In Noorwegen zijn wandelmogelijkheden zat en eigenlijk is het er overal wel mooi. Met name Jotunheimen en Hardangervidda zijn populair bij reisbureaus, maar er zijn nog veel meer mooie wandelgebieden, bijvoorbeeld het Setesdal, de fjorden (Sognefjord!), Jostedalsbreen en Rondane.

Misschien nog belangrijker dan het 'waar' is het 'hoe':

- Zelf op de bonnefooi: een hotelletje of camping uitzoeken op een strategische plek, een wandelgidsje/wandelkaart kopen en dan vandaaruit dagtochten maken.

- Een georganiseerde wandelvakantie: zie http://www.tweevoeter.nl/noorwegen_wandelvakanties.php, in dat geval kun je wat gemakkelijker meerdaagse tochten maken en soms ook je bagage laten vervoeren.

RSS

© 2012   Gemaakt door Wessel Zweers.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden