Tweevoeter.net

wandelforum, wandelfoto's, wandeltochten

Weet niet of dit een misplaatste vraag is, maar in de V.S. combineerde ik het wandelen en kamperen dikwijls.

Vraag me af of er nog in de Ardennen (BE, LUX, FR, Duitsl.) ook rustige campings voor wandelaars bestaan?
Mijn zoektocht via het internet leverde tot nu toe niets op.

Gr. Jana

Tags: Ardennen

Weergaven: 62

Hierop reageren

Reacties op dit forumbericht

Er zijn best wel rustige campings, maar de kans op drukte is in de zomer toch wel wat groter. Het slimste is om campings te kiezen zonder animatie en met heel beperkte faciliteiten. Dat maakt de kans op rust het grootst.
Ik heb zelf een voorkeur voor de perioden buiten de zomer, dan zijn de Ardennen ook prachtig. Voorbeelden van rustige campings: camping Halliru ten westen van Bouillon, de stadscamping van Sedan (Frankrijk). Ook in de Duitse Eifel zijn diverse rustige campings te vinden.
Dank je voor jouw antwoord, Ellen.

Misschien moet ik nog toevoegen dat ik zoek campings voor tentkampeerders en liefs zonder animatie en faciliteiten, inderdaad ;-)
Ik ben net in de Franse Ardennen op de camping municipal van Buzancy geweest, heerlijk rustig! Kijk voor mijn foto's bij mijn foto albums.
dank je voor de tip, Ellen! ga zo even kijken :-)
mooie foto's Ellen! erg leuk!

Hallo Jana

je kunt bijvoorbeeld op een schitterend gelegen camping staan aan de Ourthe,  Moulin de Rensiwez, in de buurt van Houfalize.

Je kunt er niet eten, wel een paar nuttige dingen kopen (bier van Achouffe bijvoorbeeld). Er is geen animatie of zoiets. Gewoon heel basic.

Kijk naar de fotos op dit forum van de beverzwerftocht in de Ardennen, daar staan wat fotos met een kampvuurtje op, genomen op de camping.

Tom

Hier kun je alle campings vinden http://www.france-voyage.com/nl/  Veel Plezier.

Willem

Hallo Jana, in Juni 2010 heb ik 1 week gewandeld in de Luxemburgse Ardennen. dit vanaf camping Woltzdal in Maulesmuhle,ca.10km. ten noorden van Clervaux.een rustige camping,in het hoogseizoen wel drukker. ned.eig. e-mail; info@woltzdal-camping.lu  tip; zoek eens op; campings in Luxemburg en je vind vast meerdere rustige,kleine campings.  veel succes,groeten van Jurrie Brom. e-mail; justranger69@hotmail.com

RSS

© 2012   Gemaakt door Wessel Zweers.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden